برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
46کاربرگ و ازمون فصل۲،ریاضی۲.jpg

کاربرگ و آزمون فصل ۲،ریاضی دوم دبستان به همراه نکات تدریس

کاربران عزیز مام پلاس، در این پست برای شما آزمون و کاربرگ فصل ۲،ریاضی دوم دبستان به همراه نکات تدریس، همچنین در آخر پست فایل pdf آزمون و کاربرگ فصل دوم ریاضی دوم دبستان را قرار داده ایم، برای یادگیری بهتر آزمون ها را چاپ کنید.

نکات تدریس فصل دوم ریاضی دوم دبستان

راهکارهایی برای آموزش ساعت در این فصل
استفاده از ساعت آموزشی در دبستان
استفاده از ساعت واقعی در کلاس
دادن تکالیف به وسیله ی مهر ساعت در دفاتر بچه ها
نوشتن ساعت انجام : مربوط به مدرسه در دفتر خود دانش آموز
رها:
قسمت الگویابی " ساعت" 
ساعت اول سمت راست دقیقه میباشد
ساعت دوم سمت چپ ساعت های شبانه روز را بیان میکند. 
آموزش دقیقه از این درس و در این پایه از این صفحه شروع میشود پس خیلی خیلی با دقت به جلو پیش بروید تا در صفحات و فصول آینده در حالتها و موقعیتهای مختلف دقیقه آموزش داده به قولی این قسمت آغاز دقیقه می باشد.
۱_ساعت را روی تخته میکشیم و ساعت را در جای خود مانند ساعت سمت چپ مشخص میکنیم بعد با رنگ دیگری مانند صورتی یا قرمز از ۱۲ تا ۱ ، چهار تا خط کوچک منظم و با فاصله ی دقیق میکشیم در کنار ۱ می نویسیم ۵
از دانش آموزان می پرسیم مثلاً دخترا بگید بدونم این خطها چه چیزی هستند؟ بعضی از دانش آموزان امکان دارد بدانند و بگویند و ممکن است کسی پاسخ را نداند.
به هر حال بگویید این خط ها دوستان جدید ما در ساعت هستند که به ما کمک میکنند ساعت را دقیق تر بیاموزیم. اسم این خط ۱ دقیقه میباشد که کمک میکنندد به عقربه ی بزرگ تر ساعت را به ما نشان دهند در کنار باشد، هر می ساعت دقیقه حتماً ساعت کامل را هم بکشید.
۲ - بعد از ۱۲ تا ۱ بین دقیقه ها را بشمارید ۱،۲،۳،۴،۵ دوباره برگردید یک دقیقه دو ،دقیقه سه دقیقه چهار دقیقه پنج دقیقه وقتی به ۵ دقیقه رسیدید، کنار ۱ که ۵ را نوشتید دورش خط قرمز بکشید بگویید از این به بعد ۵ دقیقه کنار یک در ساعت می نشیند .
از ۱ بگذرید با همان نظم و فاصله و ترتیب تمام دقیقه ها را در بین هر ساعت ۴ قسمت را بکشید.
۴- انگشت خود را بین ۱ و دقیقه ی ۶ بگذارید و سپس بلند و رسا بگویید ۶ دقیقه ۷ دقیقه همین طور ادامه دهید تا به ۲ برسید بنویسید ۱۰ دقیقه بعد ۳ ۱۵ دقیقه ادامه دهید تا به ۶۰ دقیقه برسید.
بپرسید دختران من ۱ ساعت چند دقیقه شد؟ شاید جواب دهند ۶۰ دقیقه تشویق کنید و بگویید ۱ ساعت یعنی عقربه بزرگه از ۱۲ شروع کند دقیقه به دقیقه پیش برود و به ۱۲ برسد ۶۰ دقیقه حرکت کرده است.
ما برای دقیق نشان دادن زمان کارها مسافرتها و رفت و آمد خودمان از دقیقه استفاده میکنیم
ساعت سمت راست در کنار هر عدد دقیقه را بگذارند بالای ۱۲ صفر دقیق کنار ،۱ پنج دقیقه کنار ۲ ده دقیقه ... تا ۱۲ که می شود ۶۰ دقیقه که نیاز نیست بنویسیم فقط بیان می کنیم.
ساعت سمت چپ ساعت را نشان میدهد که خود کتاب تا ۳ نوشته شما بقیه را با کمک دانش آموزان بنویسید. ۴، ۵، ۶ و الی ۱۲ خود بخواهید یک نفر بیاید و شما دقیقه ها را پاک کنید ۵ دقیقه ۱۰ دقیقه و...) آن دانش آموز در انتها دوباره از دانش آموز دوباره آنچه متوجه شده را توضیح دهد و جواب را بنویسد. اگر شخصی داوطلب نشد دوباره تکرار کنید.

برای آموزش ساعت و دقیقه بهتر است از ساعت آموزشی یا ساعت دیواری کلاس یا ساعت مقوایی که ساخته ایم یا بچه ها ساخته
اند شروع کنیم (مرحله مجسم) روز قبل تدریس.
بعد مرحله ی نیمه مجسم کشیدن ساعت روی تخته و ادامه تدریس.


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود